Standardy przyjazne pracownikom

06.11.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Standardy przyjazne pracownikom

06.11.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Przedsiębiorstwa budują wytyczne i standardy obsługi, aby dostarczyć maksymalną wartość klientom.

Najważniejsze jednak jest to, aby wszyscy w zespole firmy tak samo rozumieli podejście do budowania doświadczenia klienta i wartości, jakie się za tym kryją.

Jak znaleźć równowagę między operacyjnym wdrożeniem standardów a przekazywanymi wartościami?

Istnieje kilka sposobów:

✅ Zaangażowanie pracowników pierwszej linii:
Często to oni najlepiej rozumieją potrzeby, oczekiwania i reakcje klientów. Posiadają realne spojrzenie na to, co przynosi korzyści klientom. To podejście jest nie tylko skuteczne, ale również przyczynia się do zdobycia wsparcia dla późniejszych inicjatyw.

✅ Standardy spójne z wartościami pracowników:
Jeśli pracownicy czują się komfortowo z zastosowanymi standardami, jest większa szansa na ich skuteczne zaimplementowanie. Ważne jest, aby unikać wymagań, które sprawiają, że pracownicy wykonują swoje zadania w sposób sztuczny, co może prowadzić do pogorszenia standardu obsługiwanych klientów.

✅ Przestrzeń decyzyjna:
Pozostawienie przestrzeni do samodzielnego działania. Dając pracownikom swobodę w wybranych obszarach obsługi klienta osiągniemy ich pełne zaangażowanie oraz proaktywne podejście do klientów.

Znalezienie równowagi między mechanicznym stosowaniem standardów a zrozumieniem wartości, jakie firma ma dostarczać jest kluczowe 💪

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

#13 Wpraw to w ruch! Kluczowe aspekty udanej działalności w branży usług mobilności i logistyki autonomicznej

15.03.2021

Jak zwiększyć konwersje BDC?

26.03.2024

Skuteczne wykorzystanie leadów przez dział handlowy

27.03.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Czym powinien zajmować się kierownik, lider, manager?

02.04.2024

#7 „Dealer przyszłości” Czym wyróżnia się sprzedaż on-line samochodów w czasie pandemii COVID-19?

20.08.2020

#10 „Dealer Przyszłości” Nowa technologia w napędach organizacji dealerskich – Hybrydowa sprzedaż aktywna

21.09.2020