Lokalny marketing w Social Media

07.12.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Lokalny marketing w Social Media

07.12.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zapewne już sam tytuł sugeruje kolejne fantastyczne rozwiązania, generujące setki wyświetleń, kliknięć i formularze zgłoszeniowe zapchane bezwartościowymi lead’ami.

To słuszne spostrzeżenie jest typowym obrazem aktywności dealerów w social mediach.

Dlaczego tak się dzieje❓

💬 A jak reagujecie na tony postów, zalewających nas rabatami, promocjami i sensacyjnie niskimi ratami kredytów? Te banery krzyczą: „Kup natychmiast!”, „Super tanio!”, czyli nikt nie da ci tyle, ile my możemy ci obiecać…

📱 Profile społecznościowe lokalnych dealerów nie wnoszą niczego wartościowego poza komercyjną promocją produktów. Są tendencyjne i bez polotu. Do tego wszystkie wyglądają identycznie.

Lokalny marketing organizacji dealerskiej nie powinien być działaniem „tu i teraz”, a zaplanowaną aktywnością, nastawioną na długofalowy efekt. To nie tylko trend, to strategia, która może przynieść realne korzyści w postaci cennych lead’ów i zleceń.

Jak to zrobić dobrze, systemowo i skutecznie❓

✅ Buduj lokalne „media plany” dla swojej społeczności

Rozpocznij od zrozumienia swojej społeczności. Twórz „media plany” dostosowane do potrzeb klienta. Nawiązuj do lokalnych wydarzeń, twórz kontent dla klientów, których znasz, zachęcaj do interakcji, pokazuj swoją organizację i zespół, nagradzaj swoją społeczność np. konkursami. Co najważniejsze, rób to planowo, systematycznie i konsekwentnie

✅ Mierz efektywność

Nie możesz zoptymalizować tego, czego nie mierzysz. Śledź statystyki, konwersje, ROI (Return on Investment), oraz wskaźniki zaangażowania klientów. To pozwoli na dostosowywanie strategii i alokację budżetu do najbardziej efektywnych kanałów. Popularne kliknięcia to nie efekt końcowy, a jedynie wskazówka, czego oczekują klienci. Nie wypatruj wniosków po miesiącu. Społeczność, a tym bardziej efekty sprzedażowe buduje się miesiącami, a nie tygodniami.

✅ Twórz nowatorskie rozwiązania

Wykorzystuj interaktywne treści, takie jak quizy, konkursy czy gry, aby zaangażować odbiorców. Inwestuj w wideo, które jest obecnie jednym z najefektywniejszych sposobów przekazywania informacji. Twórz marki osobiste twarzami realnych ludzi z firmy. Korzystaj z marketingu targetowanego, gdzie algorytmy wykonują prace kreowania profilu klienta idealnego dla twojej organizacji.

✅ Wykorzystuj „social proof”

Opinie Twoich klientów mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe innych. Zachęcaj swoją społeczność do zostawiania recenzji w social mediach i wizytówkach Google. Warto także reagować na opinie, odpowiadać na komentarze i aktywnie budować pozytywny wizerunek firmy.

✅ Korzystaj z retargetingu

Retargeting pozwala na docieranie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę lub miały wcześniej kontakt z Twoją marką. To skuteczny sposób na przypomnienie o sobie i zachęcenie do kolejnych działań oraz doskonałe zadanie dla baz CRM. Warto pamiętać, że taka forma docierania w social mediach nie łamie zasad RODO, klienci sami decydują, czy podjąć interakcję.

✅ Personalizuj treści

Dostosowuj je do potrzeb i zachowań klientów. Współcześni konsumenci oczekują „ludzkiej twarzy” po drugiej stronie monitora. Posiadanie profili w social mediach przez pracowników firmy uwiarygadnia ich i ociepla relacje. Warto wziąć pod uwagę, że klienci często szukają informacji o handlowcach czy doradcach, weryfikując ich w sieci.

✅ Edukuj i rozwijaj

Bądź źródłem wiedzy i inspiracji dla swoich klientów. Publikuj treści edukacyjne, informacje o nowych modelach samochodów, trendach w branży motoryzacyjnej i innych tematach związanych z Twoim biznesem. Nie myl jednak profesjonalnych materiałów agencyjnych, dostarczanych przez importera, z prawdziwą wartością, podawaną przez handlowca z salonu lub mechanika.

👉 Czas na wnioski – dobry, wartościowy materiał, dostarczany użytkownikom social mediów, przyciąga i buduje zaufanie. Liczna społeczność, śledząca aktywności lokalnej organizacji zaczyna się utożsamiać, przywiązywać i ufać. Wtedy możemy zaproponować współpracę na warunkach korzystnych dla obu stron. Jak to bywa w prawdziwej przyjaźni. 😉

🚘 Interesuje Cię diagnoza Twojej organizacji?

Skontaktuj się z ekspertami!

📞 +48 513 733 733

kontakt@dealerprzyszlosci.pl

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Jak zadbać o rentowność organizacji dealerskiej?

14.01.2019
wykorzystaj zmiany i zwiększ sprzedaż

Wykorzystaj zmiany i zwiększ sprzedaż

29.03.2024

Nowy model sprzedaży w motoryzacji – ROPO I ROPORO

22.08.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Model sprzedaży “Dealer Przyszłości ON i OFF” – rekomendowane struktury, procesy, kompetencje oraz narzędzia i strategie

27.03.2023

Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023

#4 Jak sprzedawać samochody marek premium – specyfika i wyróżniki cz. 1/3

05.02.2020