Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Po takim tytule pomyślimy, że atrakcyjne warunki finansowania załatwią wiele albo i wszystko! Otóż czasy zmieniły się na tyle, że w coraz większym stopniu decyduje wiarygodność klienta w oczach banku.

A zatem chęć zakupu samochodu jest niczym w zestawieniu z opinią instytucji finansującej na temat naszej zdolności finansowej.

Zanim zaczniemy wymieniać jedyne słuszne aktywności, sprzyjające skutecznej sprzedaży, zaczniemy od obecnie wiodącego:


Zaangażuj się w „prostą i przyjemną” procedurę weryfikacyjną oraz kompletację dokumentów.

Zapewniamy, że klient zapomni o negocjowaniu warunków, zaabsorbowany udowadnianiem, że jest wypłacalny i gromadzeniem tony dokumentacji.

Edukuj i uświadamiaj, podkreślając na każdym kroku, że wszystkim się zajmiesz.
Przedstawiaj symulacje, dogodne dla klienta lub instytucji finansującej. 


Szukaj aktywnie rozwiązań, nie zrażając się odmową przyznania finansowania. 


Zadaj pytanie: jakie warunki mogą sprawić, że klient otrzyma finansowanie? Te instytucje też żyją z prowizji.


Jeśli wiarygodność klienta jest niekwestionowana, proponuj wiele składowych całościowej transakcji. Klient przestanie myśleć o cenie samego pojazdu, a zacznie się koncentrować na ratach i warunkach finansowania.

Te i wiele innych wskazówek wypracowali uczestnicy tego rynku – handlowcy, klienci, konsultanci finansowi. Ta wiedza nie jest tajemna, ale za to sezonowa. Za kilka miesięcy będziemy walczyć zupełnie innymi argumentami, bo jeszcze nie tak dawno liczyła się tylko dostępność pojazdów, a nie cena, czy finansowanie.

Szukajmy optymalnych sposobów dla intensyfikacji sprzedaży. Chcesz posłuchać o naszych rozwiązaniach?

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też
strategia-rozwoju-dealer-przyszlosci

Jak uniknąć częstych błędów podczas tworzenia strategii rozwoju w firmie z branży automotive.

26.01.2022

#3 „Dealer przyszłości” Sprzedaż Aktywna w sieciach dealerskich. Dobry pomysł, czy desperacja przy spadkach sprzedaży?

12.09.2019

Jak zdobyć nowych klientów w salonach samochodowych? Zadbać o tych, którzy sami przychodzą, dzwonią lub…

22.11.2018
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Rekomendowane rozwiązania sprzedażowo marketingowe

27.03.2023
Dealer przyszłości #12

#12 “Dealer przyszłości” Perspektywy dla branży motoryzacyjnej w zrównoważonym … redukowaniu potencjału.

25.01.2021

#1 „Dealer przyszłości”: Dokąd zmierza model dealerskiej sprzedaży samochodów?

19.02.2019