Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Aby nie trywializować, zacznijmy od stwierdzenia: inne czasy to inne kompetencje. Ależ było fajnie, gdy klienci walili drzwiami i oknami do salonów, a chwytali się klamek nowych samochodów jeszcze na lawetach.

🕺🏻 Mistrzowie parkietu rozdawali karty, błyszczeli wiedzą produktową i onieśmielali nienagannym ubiorem – garnitur lub garsonka.

Czy to już nigdy nie wróci?

To nie odeszło, ale to za mało, aby przetrwać.

Zanim zaszalejemy na deskach salonu, należy klienta: 
👉🏻 zachęcić do zapoznania się ofertą, 
🔥 „podgrzać” kontaktami mailowymi i telefonicznymi, 
😮 zaskoczyć rozwiązaniami, 
🎁 obsypać prezentami 
❓ i być gotowym na każde zapytanie

Modele zakupowe postawiły na głowie procesy obsługi, a tym samym zestaw koniecznych kompetencji. Surfowanie po mediach społecznościowych okazuje się bardziej przydatne od tańca wokół demo przy prezentacji statycznej.

Organizacja pracy w oparciu o CRM i kalendarz dadzą więcej niż najszerszy uśmiech przy powitaniu w progach salonu.

Wreszcie, kalkulacja warunków finansowania w połączeniu z pakietem ubezpieczeniowym i serwisowym przeważają nad pięknymi stylistycznie pytaniami sugerującymi.

Nie tylko obsługa w działach sprzedaży zmieniła oblicze. Inne wymagania stawia się w obsłudze serwisowej, inaczej zarządza się zespołami.

A może zarządzanie organizacjami dealerski też się zmieniło i wymaga to innego zestawu kompetencji?

Reasumując, dotychczasowe kompetencje to już za mało, by utrzymać się na powierzchni. Współczesne organizacje powinny już walczyć o jak najlepsze pozycje, a nie utrzymywanie się nad linią wody.

⛵ Chcesz poczuć wiatr w żaglach swojej firmy? Podejmij pierwszy krok.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też
Teraz sprzedaje się inaczej – kolejna odsłona Contact Center w sprzedaży detalicznej

Teraz sprzedaje się inaczej – kolejna odsłona Contact Center w sprzedaży detalicznej.

28.08.2018

Skuteczność wdrożeń „on the job” w serwisie u dealera: teoria a praktyka

05.02.2020

Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Raport dla dealerów motoryzacyjnych

29.11.2023

Model sprzedaży “Dealer Przyszłości ON i OFF” – rekomendowane struktury, procesy, kompetencje oraz narzędzia i strategie

27.03.2023

Tymczasowy menedżer jako stałe działanie rozwojowe – poznaj Interim Manager

21.07.2023