4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca
consulting

4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zwykle zadaje sobie pytania, jak znaleźć najlepsze rozwiązania dla Klienta i jak go przekonać do swojego potencjału. Jednak chcąc odpowiedzieć na pytanie tytułowe, spojrzę na zagadnienie inaczej i przez chwilę poczuję się jak potencjalny zleceniodawca.

Zapraszam Was do przeczytania listy 4 rzeczy, o które powinniście zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy.

1. Diagnoza problemu

Na wstępnym etapie rozmów poproszę potencjalnych partnerów o zdiagnozowanie sedna problemu, z którym chcę się uporać. Specjaliści z zewnątrz zadadzą pytania, zobrazują obszary, o których nawet nie myślałem. Ich bezstronność spowoduje, że podejdą do zadania na chłodno i racjonalnie.

Prawidłowa diagnoza to pierwszy krok, który warto wykonać już z firmą konsultingową. Gdy znamy szerszy obraz sytuacji, możemy poszukać najlepszych rozwiązań dla organizacji.

2. Doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań

Dobrze jest mieć pewność, że firma, podejmująca się wdrożenia, ma niezbędne doświadczenie w podobnych realizacjach, dlatego chciałbym wiedzieć, jacy eksperci wchodzą w skład zespołu pracującego nad moim problemem.

Co więcej, ważne, by mieć szerszą informację dotyczącą metodyki pracy specjalistów – jakie narzędzia stosowali w innych firmach i jakie efekty dane działania przyniosły.

3. Kluczowe wskaźniki efektywności

Kluczowe wskaźniki efektywności zawsze powinny towarzyszyć diagnozowaniu problemu i poszukiwaniu rozwiązań. W końcu oczekujemy konkretów – większych zysków i mniejszych kosztów. Potrzebujemy zatem precyzyjnych kryteriów, monitorowanych na bieżąco, aby mieć pewność, że podążamy w dobrym kierunku.

Uproszczony zestaw KPI, dostarczany regularnie to wczesny system ostrzegania, który pozwala reagować natychmiast na ewentualne odchylenia.

4. Nieustanna analiza sytuacji

Projekt z pewnością będzie ewaluował, pojawią się nieprzewidywalne sytuacje i konieczność modyfikacji. Jeśli będziemy bezrefleksyjnie wdrażali wcześniej ustalone zmiany, może zdarzyć się, że stracimy główny kierunek i nie osiągniemy spodziewanego efektu. Elastyczność i dobra komunikacja z firmą wdrożeniową jest konieczna. Nie bójmy się modyfikacji projektu, nawet gdy wychodzą poza ramy umowy.

Wyróżniłem najważniejsze elementy potrzebne do przeprowadzenia firmy przez świadomy projekt z perspektywą na duże i efektywne zmiany. Z doświadczenia wiem, że takie przygotowanie Klienta w fazie wstępnej znacząco zwiększa szanse na sukces jego biznesu.

Autor: Andrzej Dziejma, Dyrektor DEKRA Consulting 

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Jak skutecznie wprowadzać zmiany w organizacji dealerskiej?

03.07.2023

Nowy Projekt – Dealer Przyszłości!

30.08.2023

Lokalny marketing w Social Media

07.12.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Jak zwiększyć konwersje BDC?

26.03.2024

Zarządzanie finansowe w organizacji dealerskiej

13.11.2023

#7 „Dealer przyszłości” Czym wyróżnia się sprzedaż on-line samochodów w czasie pandemii COVID-19?

20.08.2020