Przedsiębiorstwa budują wytyczne i standardy obsługi, aby dostarczyć maksymalną wartość klientom.
Najważniejsze jednak jest to, aby wszyscy w zespole firmy tak samo rozumieli podejście do budowania doświadczenia klienta i wartości, jakie się za tym kryją.
Jak znaleźć równowagę między operacyjnym wdrożeniem standardów a przekazywanymi wartościami?
Istnieje kilka sposobów:
✅ Zaangażowanie pracowników pierwszej linii:
Często to oni najlepiej rozumieją potrzeby, oczekiwania i reakcje klientów. Posiadają realne spojrzenie na to, co przynosi korzyści klientom. To podejście jest nie tylko skuteczne, ale również przyczynia się do zdobycia wsparcia dla późniejszych inicjatyw.
✅ Standardy spójne z wartościami pracowników:
Jeśli pracownicy czują się komfortowo z zastosowanymi standardami, jest większa szansa na ich skuteczne zaimplementowanie. Ważne jest, aby unikać wymagań, które sprawiają, że pracownicy wykonują swoje zadania w sposób sztuczny, co może prowadzić do pogorszenia standardu obsługiwanych klientów.
✅ Przestrzeń decyzyjna:
Pozostawienie przestrzeni do samodzielnego działania. Dając pracownikom swobodę w wybranych obszarach obsługi klienta osiągniemy ich pełne zaangażowanie oraz proaktywne podejście do klientów.
Znalezienie równowagi między mechanicznym stosowaniem standardów a zrozumieniem wartości, jakie firma ma dostarczać jest kluczowe 💪
Standardy przyjazne pracownikom
06.11.2023
Andrzej
Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca
Standardy przyjazne pracownikom
06.11.2023
Andrzej
Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca
Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp