Standardy przyjazne pracownikom

06.11.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Standardy przyjazne pracownikom

06.11.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Przedsiębiorstwa budują wytyczne i standardy obsługi, aby dostarczyć maksymalną wartość klientom.

Najważniejsze jednak jest to, aby wszyscy w zespole firmy tak samo rozumieli podejście do budowania doświadczenia klienta i wartości, jakie się za tym kryją.

Jak znaleźć równowagę między operacyjnym wdrożeniem standardów a przekazywanymi wartościami?

Istnieje kilka sposobów:

✅ Zaangażowanie pracowników pierwszej linii:
Często to oni najlepiej rozumieją potrzeby, oczekiwania i reakcje klientów. Posiadają realne spojrzenie na to, co przynosi korzyści klientom. To podejście jest nie tylko skuteczne, ale również przyczynia się do zdobycia wsparcia dla późniejszych inicjatyw.

✅ Standardy spójne z wartościami pracowników:
Jeśli pracownicy czują się komfortowo z zastosowanymi standardami, jest większa szansa na ich skuteczne zaimplementowanie. Ważne jest, aby unikać wymagań, które sprawiają, że pracownicy wykonują swoje zadania w sposób sztuczny, co może prowadzić do pogorszenia standardu obsługiwanych klientów.

✅ Przestrzeń decyzyjna:
Pozostawienie przestrzeni do samodzielnego działania. Dając pracownikom swobodę w wybranych obszarach obsługi klienta osiągniemy ich pełne zaangażowanie oraz proaktywne podejście do klientów.

Znalezienie równowagi między mechanicznym stosowaniem standardów a zrozumieniem wartości, jakie firma ma dostarczać jest kluczowe 💪

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

#11 „Dealer Przyszłości” Brokerzy samochodów. Potężna konkurencja dla autoryzowanych salonów.

27.10.2020

Model sprzedaży “Dealer Przyszłości ON i OFF” – rekomendowane struktury, procesy, kompetencje oraz narzędzia i strategie

27.03.2023

Zwiększona sprzedaż i lojalność klientów – Contact Center

23.04.2024
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

#6 „Dealer Przyszłości” Twardy reset i co dalej?

17.04.2020

Nowy model sprzedaży w motoryzacji – ROPO I ROPORO

22.08.2023

#2 „Dealer przyszłości” Nowy model biznesowy w dealerskiej strukturze sprzedaży. Marsz gigantów.

18.03.2019