Dobry pracownik gwarantem sukcesu – czy aby na pewno?

28.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Dobry pracownik gwarantem sukcesu – czy aby na pewno?

28.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Można mieć najlepszych ludzi w branży, ekstremalnie zmotywowanych i… generować słabe wyniki. 📉

A to dlatego, że sami Mistrzowie Świata nie wygrywają zawodów w pojedynkę. Muszą być spełnione określone warunki, zapewniające optymalne środowisko pracy dla tych wybitnych jednostek.

🔍 Zacznę od przykładu: zatrudniamy bardzo dobrego handlowca, pasjonata motoryzacji z wieloma sukcesami w innych organizacjach. Lojalny, zaangażowany, kreatywny – ideał. Zgadza się nawet na najniższą krajową, bo przecież zawsze wypracowywał wysokie prowizje od sprzedaży. Okazuje się jednak, że po trzech miesiącach pracy osiąga zaledwie przeciętne wyniki.

Dlaczego tak się dzieje❓

Możliwe, że:

➔ Najbardziej kaloryczni klienci są kierowani/przejmowani przez doświadczonego handlowca, weterana organizacji.

➔ Firma prowadzi kampanie marketingowe, nastawione na finansowe korzyści, generując rzeszę klientów, szukających okazji, a nie dobrej obsługi.

➔ Rozwiązania informatyczne (CRM) nie zapewniają przywiązania klienta do obsługującego handlowca, rządzi zasada kto pierwszy ten lepszy.

➔ Telefony przekierowane są bezpośrednio na biurka handlowców i odbierają najbardziej zaangażowani, tracąc energię na jałowe dyskusje i udzielanie podstawowych informacji.

➔ Systemy zmianowe bazują na wygodzie pracowników ze stażem, a nie na dostosowaniu kwalifikacji do godzin aktywności klientów.

➔ Wytyczne importera premiują za liczbę jazd próbnych, pozyskane lead’y, obsługę zgodną ze standardami marki, a nie za budżet, marże, czy efektywności obsługi.

➔ Kierownik salonu sam jest sprzedawcą i myśli o własnej prowizji od sprzedaży. Nie spotyka się z zespołem, nie analizuje KPI, koncentrując funkcje managerskie na raportowaniu do importera i pilnowaniu standardów marki, aby pozyskiwać najwyższe bonusy.

A zatem okazji do popełnienia błędów jest wiele i właśnie to powoduje, że środowisko pracy dla kompetentnych pracowników nie daje im możliwości efektywnej pracy. 

Jak zmienić taką sytuację i stworzyć komfortowe warunki dla pracowników o wysokim potencjale ❓

👉 Uporządkować kluczowe obszary funkcjonowania działu: model zarządzania, strukturę działu, procesy, fachowość zespołu;

👉 Stworzyć dogodne środowisko pracy dla każdego stanowiska w dziale

👉 Wdrażać pracowników i monitorować efektywność pracy

👉 Zarządzać skutecznie (monitorowanie KPI, regularne spotkania, motywacja, szkolenia itd.)

Konkluzja jest równie prosta co nieprzyjemna dla poszukujących „złotych recept” – rzetelna i efektywna praca u podstaw, zgodna z oczywistymi kanonami zarządzania. Dopiero wtedy nasi Mistrzowie Świata zaczną osiągać ponadprzeciętne wyniki. 🏆

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Na jaw wychodzą fakty – zaledwie 8% dealerów samochodowych oferuje…

23.01.2024

Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023
jak kupujemy samochody

Jak kupujemy samochody?

29.12.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Czym powinien zajmować się kierownik, lider, manager?

02.04.2024

Jak zwiększyć konwersje BDC?

26.03.2024

Pojawił się nowy klient – ale jak go teraz nie stracić?

14.07.2023