Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

To był naprawdę wspaniały czas w branży. Przypomniały się czasy, kiedy klienci brali wszystko, co było dostępne. Marka, wyposażenie, a nawet cena nie miały znaczenia.

Kto miałby na to narzekać?

Koncerny odnotowały rekordowe wyniki finansowe, dealerzy odzyskali rentowność (no, może nie wszyscy), a klienci byli szczęśliwi, że udało im się dokonać zakupu.

Ale nic nie trwa wiecznie…

Powracamy do sprawdzonej rzeczywistości.

Budują się zapasy, rozpoczyna się wojna cenowa w ramach danej marki, toczy się wyścig na koszt finansowania, oferowane są pakiety serwisowe “po łebkach”, a zamówienia czasowo przekładane są anulowane.

Co ciekawe, odczuwa się niepokój związany z zmieniającymi się realiami.

Przecież taki stan rzeczy zawsze obowiązywał, tylko ostatnie 3-4 lata przyniosły pewne zmiany.

Ale to wystarczyło, aby wprowadzić zamieszanie i sprawić, że nowe pokolenie zapomniało, jak wyglądała sprzedaż.

Wniosek jest taki: klienci odzyskują dominującą rolę w procesie zakupowym, dostawcy starają się przebić atrakcyjnością swoich rozwiązań, standardy obsługi wracają na właściwe tory, a wszystkie kanały sprzedaży stają się wartościowe i pełne perspektyw.

Czy wreszcie będzie normalnie?

Nie ważne, jakie zmiany nas czekają. Jedno jest pewne – zmiana jest nieunikniona.

Chcesz szybko “ogarnąć” te zmiany? Razem to zmienimy!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Motywacja pracowników to klucz do sukcesu w branży motoryzacyjnej

05.07.2023

Skuteczne wykorzystanie leadów przez dział handlowy

27.03.2023

Jak zatrudniać najlepszych ludzi?

09.08.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Standardy przyjazne pracownikom

06.11.2023

Poszukiwania idealnego pracownika

16.11.2023

Raport dla dealerów motoryzacyjnych

29.11.2023