Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

To był naprawdę wspaniały czas w branży. Przypomniały się czasy, kiedy klienci brali wszystko, co było dostępne. Marka, wyposażenie, a nawet cena nie miały znaczenia.

Kto miałby na to narzekać?

Koncerny odnotowały rekordowe wyniki finansowe, dealerzy odzyskali rentowność (no, może nie wszyscy), a klienci byli szczęśliwi, że udało im się dokonać zakupu.

Ale nic nie trwa wiecznie…

Powracamy do sprawdzonej rzeczywistości.

Budują się zapasy, rozpoczyna się wojna cenowa w ramach danej marki, toczy się wyścig na koszt finansowania, oferowane są pakiety serwisowe “po łebkach”, a zamówienia czasowo przekładane są anulowane.

Co ciekawe, odczuwa się niepokój związany z zmieniającymi się realiami.

Przecież taki stan rzeczy zawsze obowiązywał, tylko ostatnie 3-4 lata przyniosły pewne zmiany.

Ale to wystarczyło, aby wprowadzić zamieszanie i sprawić, że nowe pokolenie zapomniało, jak wyglądała sprzedaż.

Wniosek jest taki: klienci odzyskują dominującą rolę w procesie zakupowym, dostawcy starają się przebić atrakcyjnością swoich rozwiązań, standardy obsługi wracają na właściwe tory, a wszystkie kanały sprzedaży stają się wartościowe i pełne perspektyw.

Czy wreszcie będzie normalnie?

Nie ważne, jakie zmiany nas czekają. Jedno jest pewne – zmiana jest nieunikniona.

Chcesz szybko “ogarnąć” te zmiany? Razem to zmienimy!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też
consulting

4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021
Warsztaty się zbroją

Warsztaty się zbroją

11.10.2018

#1 „Dealer przyszłości”: Dokąd zmierza model dealerskiej sprzedaży samochodów?

19.02.2019
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

#7 „Dealer przyszłości” Czym wyróżnia się sprzedaż on-line samochodów w czasie pandemii COVID-19?

20.08.2020

#11 „Dealer Przyszłości” Brokerzy samochodów. Potężna konkurencja dla autoryzowanych salonów.

27.10.2020

Tymczasowy menedżer jako stałe działanie rozwojowe – poznaj Interim Manager

21.07.2023