Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Skończyło się granie niedostępnością

19.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

To był naprawdę wspaniały czas w branży. Przypomniały się czasy, kiedy klienci brali wszystko, co było dostępne. Marka, wyposażenie, a nawet cena nie miały znaczenia.

Kto miałby na to narzekać?

Koncerny odnotowały rekordowe wyniki finansowe, dealerzy odzyskali rentowność (no, może nie wszyscy), a klienci byli szczęśliwi, że udało im się dokonać zakupu.

Ale nic nie trwa wiecznie…

Powracamy do sprawdzonej rzeczywistości.

Budują się zapasy, rozpoczyna się wojna cenowa w ramach danej marki, toczy się wyścig na koszt finansowania, oferowane są pakiety serwisowe “po łebkach”, a zamówienia czasowo przekładane są anulowane.

Co ciekawe, odczuwa się niepokój związany z zmieniającymi się realiami.

Przecież taki stan rzeczy zawsze obowiązywał, tylko ostatnie 3-4 lata przyniosły pewne zmiany.

Ale to wystarczyło, aby wprowadzić zamieszanie i sprawić, że nowe pokolenie zapomniało, jak wyglądała sprzedaż.

Wniosek jest taki: klienci odzyskują dominującą rolę w procesie zakupowym, dostawcy starają się przebić atrakcyjnością swoich rozwiązań, standardy obsługi wracają na właściwe tory, a wszystkie kanały sprzedaży stają się wartościowe i pełne perspektyw.

Czy wreszcie będzie normalnie?

Nie ważne, jakie zmiany nas czekają. Jedno jest pewne – zmiana jest nieunikniona.

Chcesz szybko “ogarnąć” te zmiany? Razem to zmienimy!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023

System wynagrodzeń, a motywacja pracownika

11.08.2023

Czy obecne procesy zakupowe są zbyt skomplikowane?

19.10.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

#6 „Dealer Przyszłości” Twardy reset i co dalej?

17.04.2020

#9 „Dealer przyszłości” Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealerów? Jak to powinno działać? Cz. 2/2

08.09.2020

Jak sprzedać więcej pracując mniej?

10.07.2023