Motywacja pracowników to klucz do sukcesu w branży motoryzacyjnej

05.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Motywacja pracowników to klucz do sukcesu w branży motoryzacyjnej

05.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

💵 Pieniądze decydują o wszystkim – Tak często myślimy o współpracownikach.

Gdy zadamy sobie pytanie o naszą motywację, pochylamy się głębiej i już nie jesteśmy tak pewni jej źródła.

🚗 W motoryzacji świetnie mają się prowizyjne systemy wynagrodzeń, które załatwiają w 90% tematy uzasadnienia chęci do pracy. Trudno, żeby było inaczej, skoro sami producenci budują swoją współpracę z siecią na marżach handlowych i bonusach, reszta to nieznaczący dodatek.

Czy uważasz, że „kasa” może decydować jedynie o tym czy zostać, czy odejść?

Pracownicy przyzwyczają się do każdej kwoty wynagrodzenia i wciąż będą oczekiwać więcej. Czy 500 PLN więcej podniesie kompetencje lub zwiększy entuzjazm w obsłudze klienta?

A spójrzmy na motywację z perspektywy zespołu i jego lidera.

Co powoduje, że wstajemy rano i z pogodą i uśmiechem idziemy do pracy? Dlaczego tak często mówimy o atmosferze w pracy? Dlaczego na wszystkich rozmowach rekrutacyjnych podkreślamy chęć rozwoju i uznania za zaangażowanie?

Motywacja jest złożonym obszarem, który w olbrzymim zakresie wpływa na efektywność jednostki i zespołu, co znacząco przekłada się na liczbę sprzedanych samochodów.

A gdzie w tym wszystkim regularne spotkania z zespołami i kreatywne poszukiwania rozwiązań? Indywidualne rozmowy motywacyjne i rozwojowe? A może wreszcie ludzka twarz, otwartość i wspólne rozwiązywanie problemów?

Zmiana jakościowa w podejściu do ludzi to już konieczność. Zacznijmy im przewodzić, współpracować, zachęcać do kreatywności i inicjatyw, a nie tylko płacić.

Porozmawiajmy o tym, jak rozmawiać z ludźmi, aby wszyscy w Twoim zespole mogli rozwinąć skrzydła.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Poszukiwania idealnego pracownika

16.11.2023

Przyszłość obsługi klientów w salonach samochodowych

01.12.2018

#2 „Dealer przyszłości” Nowy model biznesowy w dealerskiej strukturze sprzedaży. Marsz gigantów.

18.03.2019
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Tymczasowy menedżer jako stałe działanie rozwojowe – poznaj Interim Manager

21.07.2023

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023

Jaki czynnik okazał się kluczowy w decyzjach managerów odnoszących największe sukcesy? 📢

04.08.2023