Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Po takim tytule pomyślimy, że atrakcyjne warunki finansowania załatwią wiele albo i wszystko! Otóż czasy zmieniły się na tyle, że w coraz większym stopniu decyduje wiarygodność klienta w oczach banku.

A zatem chęć zakupu samochodu jest niczym w zestawieniu z opinią instytucji finansującej na temat naszej zdolności finansowej.

Zanim zaczniemy wymieniać jedyne słuszne aktywności, sprzyjające skutecznej sprzedaży, zaczniemy od obecnie wiodącego:


Zaangażuj się w „prostą i przyjemną” procedurę weryfikacyjną oraz kompletację dokumentów.

Zapewniamy, że klient zapomni o negocjowaniu warunków, zaabsorbowany udowadnianiem, że jest wypłacalny i gromadzeniem tony dokumentacji.

Edukuj i uświadamiaj, podkreślając na każdym kroku, że wszystkim się zajmiesz.
Przedstawiaj symulacje, dogodne dla klienta lub instytucji finansującej. 


Szukaj aktywnie rozwiązań, nie zrażając się odmową przyznania finansowania. 


Zadaj pytanie: jakie warunki mogą sprawić, że klient otrzyma finansowanie? Te instytucje też żyją z prowizji.


Jeśli wiarygodność klienta jest niekwestionowana, proponuj wiele składowych całościowej transakcji. Klient przestanie myśleć o cenie samego pojazdu, a zacznie się koncentrować na ratach i warunkach finansowania.

Te i wiele innych wskazówek wypracowali uczestnicy tego rynku – handlowcy, klienci, konsultanci finansowi. Ta wiedza nie jest tajemna, ale za to sezonowa. Za kilka miesięcy będziemy walczyć zupełnie innymi argumentami, bo jeszcze nie tak dawno liczyła się tylko dostępność pojazdów, a nie cena, czy finansowanie.

Szukajmy optymalnych sposobów dla intensyfikacji sprzedaży. Chcesz posłuchać o naszych rozwiązaniach?

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

#3 „Dealer przyszłości” Sprzedaż Aktywna w sieciach dealerskich. Dobry pomysł, czy desperacja przy spadkach sprzedaży?

12.09.2019

Jaki czynnik okazał się kluczowy w decyzjach managerów odnoszących największe sukcesy? 📢

04.08.2023

Jak sprzedaje się samochody w salonach amerykańskich?

29.11.2018
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

consulting

4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021

#7 „Dealer przyszłości” Czym wyróżnia się sprzedaż on-line samochodów w czasie pandemii COVID-19?

20.08.2020

Model sprzedaży “Dealer Przyszłości ON i OFF” – rekomendowane struktury, procesy, kompetencje oraz narzędzia i strategie

27.03.2023