Jak skutecznie wprowadzać zmiany w organizacji dealerskiej?

03.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak skutecznie wprowadzać zmiany w organizacji dealerskiej?

03.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Niekiedy wydaje się nam, że nasz pomysł jest fantastyczny i padnie na podatny grunt. Koncentrujemy się już właściwie na efektach zmiany, którą mentalnie już zrealizowaliśmy.

Jakie jest nasze rozczarowanie, gdy już przy pierwszej informacji o planowanym wdrożeniu widzimy sceptyczne miny, bądź otwartą niechęć?

O co chodzi? Przecież wszyscy na tym skorzystają, same plusy i zero minusów!

Otóż to normalne. Typowa reakcja na zmianę to odrzucenie.

“Mimo, że jako handlowiec, walę głową w mur, a klienci i tak nie chcą kupować, dalej będę robił wszystko jak dotąd.“

Przyzwyczajenie i komfort psychiczny są silniejsze od wysiłku i niepewności, jakie przynosi zmiana.

Co zrobić, aby wdrożyć zmianę skutecznie?
💬 Rozmawiaj z ludźmi
🤲🏻 Przedstawiaj swoje racje w sposób otwarty, przekonujący, okazując determinację
🤔 Zaakceptuj odmienność zdań, nie działaj siłowo
❓ Tłumacz detale i odpowiadaj na wszystkie, nawet z pozoru głupie pytania
⏳ Uzbrój się w cierpliwość i stalowe nerwy
📉 Nie zrażaj się początkowymi porażkami
🖐🏻 Pomagaj we wdrożeniu
😥 Toleruj potknięcia, obawy i demotywację
🏆 Chwal za najdrobniejsze sukcesy

Łatwizna? Jeśli tak, to naucz tego innych. Jeśli nie, wymieńmy się doświadczeniami. Przeżyliśmy tyle porażek wdrożeniowych, że jesteśmy już dostatecznie racjonalni, pragmatyczni i skuteczni. Ponadto nigdy się nie zrażamy 😊

Chcesz skutecznie wdrożyć zmiany w swoim dealerstwie? Myślisz o wzroście sprzedaży w rynku dostępnym, planujesz podniesienie produktywności w serwisie, a może marzysz o lepszej kierowalności w swojej blacharni? Cóż, nie trać wiary!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

#1 „Dealer przyszłości”: Dokąd zmierza model dealerskiej sprzedaży samochodów?

19.02.2019

#3 „Dealer przyszłości” Sprzedaż Aktywna w sieciach dealerskich. Dobry pomysł, czy desperacja przy spadkach sprzedaży?

12.09.2019

Jaki czynnik okazał się kluczowy w decyzjach managerów odnoszących największe sukcesy? 📢

04.08.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za “elektryka”?

29.01.2024

Przyszłość obsługi klientów w salonach samochodowych

01.12.2018

#6 „Dealer Przyszłości” Twardy reset i co dalej?

17.04.2020