Jak skutecznie wprowadzać zmiany w organizacji dealerskiej?

03.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak skutecznie wprowadzać zmiany w organizacji dealerskiej?

03.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Niekiedy wydaje się nam, że nasz pomysł jest fantastyczny i padnie na podatny grunt. Koncentrujemy się już właściwie na efektach zmiany, którą mentalnie już zrealizowaliśmy.

Jakie jest nasze rozczarowanie, gdy już przy pierwszej informacji o planowanym wdrożeniu widzimy sceptyczne miny, bądź otwartą niechęć?

O co chodzi? Przecież wszyscy na tym skorzystają, same plusy i zero minusów!

Otóż to normalne. Typowa reakcja na zmianę to odrzucenie.

“Mimo, że jako handlowiec, walę głową w mur, a klienci i tak nie chcą kupować, dalej będę robił wszystko jak dotąd.“

Przyzwyczajenie i komfort psychiczny są silniejsze od wysiłku i niepewności, jakie przynosi zmiana.

Co zrobić, aby wdrożyć zmianę skutecznie?
💬 Rozmawiaj z ludźmi
🤲🏻 Przedstawiaj swoje racje w sposób otwarty, przekonujący, okazując determinację
🤔 Zaakceptuj odmienność zdań, nie działaj siłowo
❓ Tłumacz detale i odpowiadaj na wszystkie, nawet z pozoru głupie pytania
⏳ Uzbrój się w cierpliwość i stalowe nerwy
📉 Nie zrażaj się początkowymi porażkami
🖐🏻 Pomagaj we wdrożeniu
😥 Toleruj potknięcia, obawy i demotywację
🏆 Chwal za najdrobniejsze sukcesy

Łatwizna? Jeśli tak, to naucz tego innych. Jeśli nie, wymieńmy się doświadczeniami. Przeżyliśmy tyle porażek wdrożeniowych, że jesteśmy już dostatecznie racjonalni, pragmatyczni i skuteczni. Ponadto nigdy się nie zrażamy 😊

Chcesz skutecznie wdrożyć zmiany w swoim dealerstwie? Myślisz o wzroście sprzedaży w rynku dostępnym, planujesz podniesienie produktywności w serwisie, a może marzysz o lepszej kierowalności w swojej blacharni? Cóż, nie trać wiary!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Jak tworzyć autorski kontent automotive w social media?

20.03.2023

System wynagrodzeń, a motywacja pracownika

11.08.2023

Zwiększona sprzedaż i lojalność klientów – Contact Center

23.04.2024
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

#8 „Dealer przyszłości” Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealerów? Dlaczego to nie chce działać? Cz. 1/2

28.08.2020

Czy trzeba zwiększyć sprzedaż samochodów używanych?

23.02.2024

#13 Wpraw to w ruch! Kluczowe aspekty udanej działalności w branży usług mobilności i logistyki autonomicznej

15.03.2021