Istota generowania leadów – jakość ponad ilość

25.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Istota generowania leadów – jakość ponad ilość

25.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

📈 Dział sprzedaży w organizacjach dealerskich często staje w obliczu presji generowania jak największej liczby leadów.

📢 Kampanie marketingowe, aktywności mailowe i telefoniczne, obiecujące promocje – wszystko to ma na celu pozyskanie potencjalnych klientów.

Niestety, często spotyka ich rozczarowanie, gdy okazuje się, że generowane leady są mało kaloryczne i nie przekładają się na sprzedaż.

📉 To prowadzi do nieefektywnego wykorzystania czasu i kosztów na obsługę tych niskowartościowych potencjalnych klientów.

Jest to pułapka, która pochłania zasoby, obniża konwersję sprzedaży i wymusza jeszcze bardziej „agresywne” działania, generujące kolejne inwestycje. To ślepa uliczka, która prowadzi do strat finansowych i frustracji.

☑️ Ważne jest, aby skupić się na optymalizacji tych działań. Istnieje potrzeba koncentracji na jakości generowanych leadów, zamiast na ich  ilości. Leady powinny być kaloryczne – to znaczy, że muszą spełniać konkretne kryteria, które są adekwatne do zasobów, jakimi dysponuje dealer.

Tylko wtedy możliwe będzie wykorzystanie ich w efektywny sposób.

☑️ Kluczowe jest dostarczanie wartościowych treści i informacji, które przyciągną klientów zainteresowanych zakupem nowego lub używanego samochodu.

Tylko w ten sposób można zbudować zaufanie i długoterminowe relacje z potencjalnymi klientami.

☑️ Pamiętajmy, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Optymalizacja działań, koncentracja na wartościowych leadach i efektywne wykorzystanie zasobów to kluczowe czynniki, które prowadzą do wzrostu konwersji sprzedaży.

Nie dajmy się zwieść pułapce niskowartościowych leadów ku uciesze importera – skupmy się na budowaniu trwałych relacji z prawdziwie zainteresowanymi klientami!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za “elektryka”?

29.01.2024

Kierownik, menedżer, przywódca… triber

12.12.2018

Nie ma złych pracowników, są tylko nieefektywnie zarządzani

15.03.2024
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Istota generowania leadów – jakość ponad ilość

25.08.2023

Zdobycie klientów w branży motoryzacyjnej na pełnych obrotach

17.07.2023

Budowanie wizerunku i społeczności

27.03.2023