Istota generowania leadów – jakość ponad ilość

25.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Istota generowania leadów – jakość ponad ilość

25.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

📈 Dział sprzedaży w organizacjach dealerskich często staje w obliczu presji generowania jak największej liczby leadów.

📢 Kampanie marketingowe, aktywności mailowe i telefoniczne, obiecujące promocje – wszystko to ma na celu pozyskanie potencjalnych klientów.

Niestety, często spotyka ich rozczarowanie, gdy okazuje się, że generowane leady są mało kaloryczne i nie przekładają się na sprzedaż.

📉 To prowadzi do nieefektywnego wykorzystania czasu i kosztów na obsługę tych niskowartościowych potencjalnych klientów.

Jest to pułapka, która pochłania zasoby, obniża konwersję sprzedaży i wymusza jeszcze bardziej „agresywne” działania, generujące kolejne inwestycje. To ślepa uliczka, która prowadzi do strat finansowych i frustracji.

☑️ Ważne jest, aby skupić się na optymalizacji tych działań. Istnieje potrzeba koncentracji na jakości generowanych leadów, zamiast na ich  ilości. Leady powinny być kaloryczne – to znaczy, że muszą spełniać konkretne kryteria, które są adekwatne do zasobów, jakimi dysponuje dealer.

Tylko wtedy możliwe będzie wykorzystanie ich w efektywny sposób.

☑️ Kluczowe jest dostarczanie wartościowych treści i informacji, które przyciągną klientów zainteresowanych zakupem nowego lub używanego samochodu.

Tylko w ten sposób można zbudować zaufanie i długoterminowe relacje z potencjalnymi klientami.

☑️ Pamiętajmy, że jakość jest ważniejsza niż ilość. Optymalizacja działań, koncentracja na wartościowych leadach i efektywne wykorzystanie zasobów to kluczowe czynniki, które prowadzą do wzrostu konwersji sprzedaży.

Nie dajmy się zwieść pułapce niskowartościowych leadów ku uciesze importera – skupmy się na budowaniu trwałych relacji z prawdziwie zainteresowanymi klientami!

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Przyszłość obsługi klientów w salonach samochodowych

01.12.2018

Na jaw wychodzą fakty – zaledwie 8% dealerów samochodowych oferuje…

23.01.2024

Współpraca z konsultantami w działach Business Development Center (BDC)

19.03.2024
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Tylko 10% dealerów samochodowych ma odwagę pokazać…

01.01.2024

#8 „Dealer przyszłości” Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealerów? Dlaczego to nie chce działać? Cz. 1/2

28.08.2020
wykorzystaj zmiany i zwiększ sprzedaż

Wykorzystaj zmiany i zwiększ sprzedaż

29.03.2024