Zdobycie klientów w branży motoryzacyjnej na pełnych obrotach

17.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zdobycie klientów w branży motoryzacyjnej na pełnych obrotach

17.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Czy my, pasjonaci motoryzacji, zdajemy sobie w 100% sprawę, że modele sprzedaży stosowane w dealerstwach mają swoje korzenie w przeszłości?

Standardy obsługi i schematy sprzedażowe, które w dużej mierze obowiązują do dzisiaj, narodziły się w latach 70. XX wieku.

Nadal skupiamy się głównie na klientach detalicznych, którzy odwiedzają salon samochodowy, gdzie czeka na nich kolorowa ekspozycja, szklane witryny i uprzejmy personel.

Tymczasem importerzy konsekwentnie badają standardy obsługi i satysfakcję klientów, ale liczba klientów detalicznych systematycznie maleje z roku na rok.

Kiedy nadejdzie przebudzenie?

Czy CFM-y, R&C-y, carsharingi i wirtualne platformy odkupią od dealerów ostatnie samochody?

Inni gracze na rynku nie wiedzą, że coś jest niemożliwe i poszukują różnych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

A sprzedaż na pełnych obrotach to:
👉🏻 Targetowany digital marketing i sprzedaż online.
👉🏻 Optymalne struktury sprzedażowe dedykowane grupom zakupowym.
👉🏻 Poszukiwanie klientów poprzez kanały wirtualne i bezpośrednie.
👉🏻 Sprzedaż krzyżowa i sprzedaż uzupełniająca wewnętrznie i między działami.
👉🏻 Współpraca biznesowa między branżami.
👉🏻 Sprzedaż oparta na wiedzy ekspertów i tworzeniu merytorycznych treści.
👉🏻 Funkcjonalne platformy do konfiguracji i porównywania samochodów.
👉🏻 Kompleksowa obsługa “full service”.
👉🏻 Wynajem i użyczenie.
👉🏻 “Zamknięty cykl życia produktu”.

O większości z tych rzeczy nie słyszeliśmy jeszcze 5 lat temu. Teraz tak sprzedaje się samochody? Nie. Tak robi się biznes na samochodach.

Chcesz podążać za nowymi rozwiązaniami? Są sprawdzone i możliwe do wdrożenia.

Nie czekaj kolejnych 5 lat.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Jak sprzedać więcej pracując mniej?

10.07.2023

Liderzy, od których dużo zależy

16.02.2024

Skuteczne wykorzystanie leadów przez dział handlowy

27.03.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Czy trzeba zwiększyć sprzedaż samochodów używanych?

23.02.2024
Dealer przyszłości #12

#12 “Dealer przyszłości” Perspektywy dla branży motoryzacyjnej w zrównoważonym … redukowaniu potencjału.

25.01.2021

Jak sprzedaje się samochody w salonach amerykańskich?

29.11.2018