Tymczasowy menedżer jako stałe działanie rozwojowe – poznaj Interim Manager
Organizacje dealerskie napotykają na zmiany, które wymagają szybkiego i skutecznego reagowania. Ostatnie lata wręcz eksplodują niespodziankami, które wciąż wytrącają firmy z naturalnego toru funkcjonowania. Mogą to być zmiany wewnętrzne, w otoczeniu biznesowym, w branży czy trudności finansowe.
W takich sytuacjach Interim Manager może okazać się cennym zasobem dla organizacji dealerskiej. To rozwiązanie dla firm, które potrzebują doświadczonego i efektywnego przywódcy oraz natychmiastowych efektów.
Co jeszcze warto o nim wiedzieć? 💬
👉 Interim Management jest formą zarządzania, w której firma zatrudnia menedżera tymczasowego, aby kierował działaniami organizacji w okresie przejściowym. To doświadczony specjalista z umiejętnościami i wiedzą niezbędną do przeprowadzenia organizacji przez zmiany i trudne sytuacje.
Interim Manager może być przydatny w organizacji dealerskiej w sytuacjach takich jak:
➖ brak właściwego kandydata na kluczowe stałe stanowisko kierownicze,
➖ duże przyśpieszenia rozwojowe,
➖ zmiana właściciela lub zarządu,
➖ fuzje i przejęcia,
➖ restrukturyzacja organizacji,
➖ problemy finansowe,
➖ konflikty wewnątrzorganizacyjne.
⏳ Interim Manager wkracza na krótki czas, aby ocenić sytuację, przedstawić strategię i przeprowadzić zmiany, które są potrzebne, aby organizacja dealerska mogła osiągnąć swoje cele.
Menedżer raportuje bezpośrednio do zarządu lub właściciela firmy, a także współpracuje z zespołami pracowników i kierowników.
Co zyskasz zatrudniając Interim Managera? Przede wszystkim:
✔️ szybką reakcję na zmiany w organizacji,
✔️ brak konieczności prowadzenia długotrwałego procesu rekrutacyjnego,
✔️ wsparcie w czasie przejścia dla nowego lidera,
✔️ mniejsze koszty niż zatrudnienie kierownika na stałe stanowisko,
✔️ doświadczenie i wiedzę menedżera, który przeprowadzał podobne projekty w innych organizacjach dealerskich.
Według badania Stowarzyszenia Interim Manager, przeprowadzonego w Polsce w 2022 roku, z usług Interim Manager korzystają głównie MŚP i firmy rodzinne (łącznie 64% klientów).
Czy ten kierunek rozwinie się w naszych organizacjach przyszłości? My już znamy odpowiedź, a nawet gromadzimy doświadczenia. 😊