Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Kompetencje osobiste – dlaczego są tak ważne w branży motoryzacyjnej?

07.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Aby nie trywializować, zacznijmy od stwierdzenia: inne czasy to inne kompetencje. Ależ było fajnie, gdy klienci walili drzwiami i oknami do salonów, a chwytali się klamek nowych samochodów jeszcze na lawetach.

🕺🏻 Mistrzowie parkietu rozdawali karty, błyszczeli wiedzą produktową i onieśmielali nienagannym ubiorem – garnitur lub garsonka.

Czy to już nigdy nie wróci?

To nie odeszło, ale to za mało, aby przetrwać.

Zanim zaszalejemy na deskach salonu, należy klienta: 
👉🏻 zachęcić do zapoznania się ofertą, 
🔥 „podgrzać” kontaktami mailowymi i telefonicznymi, 
😮 zaskoczyć rozwiązaniami, 
🎁 obsypać prezentami 
❓ i być gotowym na każde zapytanie

Modele zakupowe postawiły na głowie procesy obsługi, a tym samym zestaw koniecznych kompetencji. Surfowanie po mediach społecznościowych okazuje się bardziej przydatne od tańca wokół demo przy prezentacji statycznej.

Organizacja pracy w oparciu o CRM i kalendarz dadzą więcej niż najszerszy uśmiech przy powitaniu w progach salonu.

Wreszcie, kalkulacja warunków finansowania w połączeniu z pakietem ubezpieczeniowym i serwisowym przeważają nad pięknymi stylistycznie pytaniami sugerującymi.

Nie tylko obsługa w działach sprzedaży zmieniła oblicze. Inne wymagania stawia się w obsłudze serwisowej, inaczej zarządza się zespołami.

A może zarządzanie organizacjami dealerski też się zmieniło i wymaga to innego zestawu kompetencji?

Reasumując, dotychczasowe kompetencje to już za mało, by utrzymać się na powierzchni. Współczesne organizacje powinny już walczyć o jak najlepsze pozycje, a nie utrzymywanie się nad linią wody.

⛵ Chcesz poczuć wiatr w żaglach swojej firmy? Podejmij pierwszy krok.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Jak zdobyć nowych klientów w salonach samochodowych? Zadbać o tych, którzy sami przychodzą, dzwonią lub…

22.11.2018

#10 „Dealer Przyszłości” Nowa technologia w napędach organizacji dealerskich – Hybrydowa sprzedaż aktywna

21.09.2020
skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne

Czy ogłoszenie rekrutacyjne ma znaczenie?

12.12.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Poszukiwania idealnego pracownika

16.11.2023

Jak zwiększyć konwersje BDC?

26.03.2024

Przyszłość obsługi klientów w salonach samochodowych

01.12.2018