Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarz膮dzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarz膮dzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

馃攽 Wielu dealer贸w samochodowych wci膮偶 uwa偶a, 偶e klienci, kt贸rzy przekraczaj膮 pr贸g salonu, stanowi膮 najwa偶niejszy kana艂 pozyskiwania potencjalnych nabywc贸w.

Uwa偶aj膮, 偶e to w艂a艣nie “traffic” generuje najbardziej warto艣ciowych klient贸w i prowadzi do najwy偶szej konwersji sprzeda偶y.

Por贸wnuj膮c go z innymi kana艂ami, takimi jak telefon, e-mail, media spo艂eczno艣ciowe, strona internetowa czy strona marki, twierdz膮, 偶e to w艂a艣nie bezpo艣redni kontakt w salonie jest kluczem do sukcesu.

W rzeczywisto艣ci pozyskanie dok艂adnych danych od klient贸w trafficowych nie jest takie proste.

Cz臋sto podaj膮 oni nieprecyzyjne informacje, myl膮 si臋 w swoich 鈥渮eznaniach鈥 lub po prostu nie s膮 o to pytani. W rezultacie handlowcy skupiaj膮 si臋 na grupie klient贸w, kt贸ra pozornie pochodzi鈥 znik膮d.

Inne zadania, takie jak korespondencja z klientami, wysy艂anie ofert, odpowiadanie na pytania i komentarze w mediach spo艂eczno艣ciowych czy rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami, s膮 odk艂adane na dalszy plan.

Okazuje si臋 jednak, 偶e dzisiejszy model sprzeda偶y samochod贸w ewoluuje w kierunku 鉃★笍 ROPO (Research Online, Purchase Offline) 鈥 czyli analiza online, zakup offline.

A偶 98% klient贸w szuka informacji w internecie, zanim odwiedzi salon 馃摫. Ale to nie koniec 鈥 istnieje tak偶e odwr贸cony model ROPO, znany jako ROPORO, gdzie samo odwiedzenie salonu nie ko艅czy procesu sprzeda偶y, lecz stanowi jedynie jego cz臋艣膰.

Konieczne jest dostosowanie modelu sprzeda偶y oraz podej艣cia do obs艂ugi klient贸w.

Nie mo偶emy skupia膰 si臋 wy艂膮cznie na klientach trafficowych.

Musimy wdra偶a膰 zmiany, kt贸re uwzgl臋dniaj膮 badania online, dostarczanie warto艣ciowych informacji online, odpowiednie zarz膮dzanie korespondencj膮 z klientami oraz skupienie si臋 na efektywnej obs艂udze potencjalnych nabywc贸w na r贸偶nych etapach ich drogi zakupowej.

Aby odnie艣膰 sukces na dzisiejszym rynku, musimy uwa偶nie monitorowa膰 zmieniaj膮ce si臋 nawyki klient贸w, wykorzystywa膰 potencja艂 marketingu internetowego i inwestowa膰 w rozw贸j silnej obecno艣ci online.

Pami臋tajmy, 偶e klient trafficowy to tylko jeden element z艂o偶onego procesu sprzeda偶y, kt贸ry wymaga nowego spojrzenia i dostosowania strategii do dzisiejszych reali贸w.

Dealer Przysz艂o艣ci
Grupa partner贸w, stoj膮ca za tym szyldem, oferuje dost臋p do unikalnej wiedzy i do艣wiadcze艅 oraz zapewnia pe艂ne wsparcie we wdro偶eniach w bran偶y motoryzacyjnej.
Przeczytaj te偶

#2 鈥濪ealer przysz艂o艣ci鈥 Nowy model biznesowy w dealerskiej strukturze sprzeda偶y. Marsz gigant贸w.

18.03.2019

#9 鈥濪ealer przysz艂o艣ci鈥 Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealer贸w? Jak to powinno dzia艂a膰? Cz. 2/2

08.09.2020

Tylko 10% dealer贸w samochodowych ma odwag臋 pokaza膰…

01.01.2024
Udost臋pnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powi膮zane wpisy

Jak zatrudnia膰 najlepszych ludzi?

09.08.2023

Jak sprzeda膰 wi臋cej, pracuj膮c mniej?

25.10.2019

Zmiany w bran偶y automotive

02.11.2023