Zdobycie klientów w branży motoryzacyjnej na pełnych obrotach

17.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zdobycie klientów w branży motoryzacyjnej na pełnych obrotach

17.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Czy my, pasjonaci motoryzacji, zdajemy sobie w 100% sprawę, że modele sprzedaży stosowane w dealerstwach mają swoje korzenie w przeszłości?

Standardy obsługi i schematy sprzedażowe, które w dużej mierze obowiązują do dzisiaj, narodziły się w latach 70. XX wieku.

Nadal skupiamy się głównie na klientach detalicznych, którzy odwiedzają salon samochodowy, gdzie czeka na nich kolorowa ekspozycja, szklane witryny i uprzejmy personel.

Tymczasem importerzy konsekwentnie badają standardy obsługi i satysfakcję klientów, ale liczba klientów detalicznych systematycznie maleje z roku na rok.

Kiedy nadejdzie przebudzenie?

Czy CFM-y, R&C-y, carsharingi i wirtualne platformy odkupią od dealerów ostatnie samochody?

Inni gracze na rynku nie wiedzą, że coś jest niemożliwe i poszukują różnych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

A sprzedaż na pełnych obrotach to:
👉🏻 Targetowany digital marketing i sprzedaż online.
👉🏻 Optymalne struktury sprzedażowe dedykowane grupom zakupowym.
👉🏻 Poszukiwanie klientów poprzez kanały wirtualne i bezpośrednie.
👉🏻 Sprzedaż krzyżowa i sprzedaż uzupełniająca wewnętrznie i między działami.
👉🏻 Współpraca biznesowa między branżami.
👉🏻 Sprzedaż oparta na wiedzy ekspertów i tworzeniu merytorycznych treści.
👉🏻 Funkcjonalne platformy do konfiguracji i porównywania samochodów.
👉🏻 Kompleksowa obsługa “full service”.
👉🏻 Wynajem i użyczenie.
👉🏻 “Zamknięty cykl życia produktu”.

O większości z tych rzeczy nie słyszeliśmy jeszcze 5 lat temu. Teraz tak sprzedaje się samochody? Nie. Tak robi się biznes na samochodach.

Chcesz podążać za nowymi rozwiązaniami? Są sprawdzone i możliwe do wdrożenia.

Nie czekaj kolejnych 5 lat.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

#7 „Dealer przyszłości” Czym wyróżnia się sprzedaż on-line samochodów w czasie pandemii COVID-19?

20.08.2020

Jak zatrudniać najlepszych ludzi?

09.08.2023

Dominacja producentów samochodów i przyszłość relacji producent konsument

07.08.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Digitalizacja w biznesie dealerskim

05.04.2024

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023

Współpraca z konsultantami w działach Business Development Center (BDC)

19.03.2024