Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak zwiększyć sprzedaż usług finansowych u dealera?

12.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Po takim tytule pomyślimy, że atrakcyjne warunki finansowania załatwią wiele albo i wszystko! Otóż czasy zmieniły się na tyle, że w coraz większym stopniu decyduje wiarygodność klienta w oczach banku.

A zatem chęć zakupu samochodu jest niczym w zestawieniu z opinią instytucji finansującej na temat naszej zdolności finansowej.

Zanim zaczniemy wymieniać jedyne słuszne aktywności, sprzyjające skutecznej sprzedaży, zaczniemy od obecnie wiodącego:


Zaangażuj się w „prostą i przyjemną” procedurę weryfikacyjną oraz kompletację dokumentów.

Zapewniamy, że klient zapomni o negocjowaniu warunków, zaabsorbowany udowadnianiem, że jest wypłacalny i gromadzeniem tony dokumentacji.

Edukuj i uświadamiaj, podkreślając na każdym kroku, że wszystkim się zajmiesz.
Przedstawiaj symulacje, dogodne dla klienta lub instytucji finansującej. 


Szukaj aktywnie rozwiązań, nie zrażając się odmową przyznania finansowania. 


Zadaj pytanie: jakie warunki mogą sprawić, że klient otrzyma finansowanie? Te instytucje też żyją z prowizji.


Jeśli wiarygodność klienta jest niekwestionowana, proponuj wiele składowych całościowej transakcji. Klient przestanie myśleć o cenie samego pojazdu, a zacznie się koncentrować na ratach i warunkach finansowania.

Te i wiele innych wskazówek wypracowali uczestnicy tego rynku – handlowcy, klienci, konsultanci finansowi. Ta wiedza nie jest tajemna, ale za to sezonowa. Za kilka miesięcy będziemy walczyć zupełnie innymi argumentami, bo jeszcze nie tak dawno liczyła się tylko dostępność pojazdów, a nie cena, czy finansowanie.

Szukajmy optymalnych sposobów dla intensyfikacji sprzedaży. Chcesz posłuchać o naszych rozwiązaniach?

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Nie ma złych pracowników, są tylko nieefektywnie zarządzani

15.03.2024

#9 „Dealer przyszłości” Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealerów? Jak to powinno działać? Cz. 2/2

08.09.2020

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Kierownik, menedżer, przywódca… triber

12.12.2018

Zarządzanie finansowe w organizacji dealerskiej

13.11.2023

Jaki czynnik okazał się kluczowy w decyzjach managerów odnoszących największe sukcesy? 📢

04.08.2023