Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Kim jest klient trafficowy?

24.07.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

🔑 Wielu dealerów samochodowych wciąż uważa, że klienci, którzy przekraczają próg salonu, stanowią najważniejszy kanał pozyskiwania potencjalnych nabywców.

Uważają, że to właśnie “traffic” generuje najbardziej wartościowych klientów i prowadzi do najwyższej konwersji sprzedaży.

Porównując go z innymi kanałami, takimi jak telefon, e-mail, media społecznościowe, strona internetowa czy strona marki, twierdzą, że to właśnie bezpośredni kontakt w salonie jest kluczem do sukcesu.

W rzeczywistości pozyskanie dokładnych danych od klientów trafficowych nie jest takie proste.

Często podają oni nieprecyzyjne informacje, mylą się w swoich “zeznaniach” lub po prostu nie są o to pytani. W rezultacie handlowcy skupiają się na grupie klientów, która pozornie pochodzi… znikąd.

Inne zadania, takie jak korespondencja z klientami, wysyłanie ofert, odpowiadanie na pytania i komentarze w mediach społecznościowych czy rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami, są odkładane na dalszy plan.

Okazuje się jednak, że dzisiejszy model sprzedaży samochodów ewoluuje w kierunku ➡️ ROPO (Research Online, Purchase Offline) – czyli analiza online, zakup offline.

Aż 98% klientów szuka informacji w internecie, zanim odwiedzi salon 📱. Ale to nie koniec – istnieje także odwrócony model ROPO, znany jako ROPORO, gdzie samo odwiedzenie salonu nie kończy procesu sprzedaży, lecz stanowi jedynie jego część.

Konieczne jest dostosowanie modelu sprzedaży oraz podejścia do obsługi klientów.

Nie możemy skupiać się wyłącznie na klientach trafficowych.

Musimy wdrażać zmiany, które uwzględniają badania online, dostarczanie wartościowych informacji online, odpowiednie zarządzanie korespondencją z klientami oraz skupienie się na efektywnej obsłudze potencjalnych nabywców na różnych etapach ich drogi zakupowej.

Aby odnieść sukces na dzisiejszym rynku, musimy uważnie monitorować zmieniające się nawyki klientów, wykorzystywać potencjał marketingu internetowego i inwestować w rozwój silnej obecności online.

Pamiętajmy, że klient trafficowy to tylko jeden element złożonego procesu sprzedaży, który wymaga nowego spojrzenia i dostosowania strategii do dzisiejszych realiów.

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też
jak kupujemy samochody

Jak kupujemy samochody?

29.12.2023

#1 „Dealer przyszłości”: Dokąd zmierza model dealerskiej sprzedaży samochodów?

19.02.2019

Jak sprzedać więcej pracując mniej?

10.07.2023
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

#9 „Dealer przyszłości” Serwisy samochodowe, jako warunek przetrwania dla dealerów? Jak to powinno działać? Cz. 2/2

08.09.2020

#2 „Dealer przyszłości” Nowy model biznesowy w dealerskiej strukturze sprzedaży. Marsz gigantów.

18.03.2019

Liderzy, od których dużo zależy

16.02.2024