Jak zatrudniać najlepszych ludzi?

09.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Jak zatrudniać najlepszych ludzi?

09.08.2023
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zatrudnimy Mistrza Świata w sprzedaży flotowej 💪

Oczekiwania:
✔️ 15 lat doświadczenia w branży i współpracy z klientami flotowymi
✔️ Posiadanie własnej bazy klientów, chętnych do natychmiastowego przejścia do innej marki
✔️ Umiejętność pozyskiwania nowych klientów znikąd
✔️ Determinacji, wytrwałości w oczekiwaniu na pierwszą sprzedaż

Oferujemy:
➕ Zatrudnienie B2B z najniższą krajową w podstawie i obiecujemy atrakcyjne prowizje od… wydanych pojazdów, czyli wspaniały kot w worku
➕ Ograniczenia w dostępności pojazdów
➕ Nierynkowe finansowanie dla klientów flotowych, aby każdorazowo wygrywał CFM
➕ Ekstremalna wyrzynkę cenową z innymi dealerami
➕ Obowiązkowe szkolenia u importera obwarowane umowami lojalnościowymi

A teraz nieco realizmu. Samą rekrutację zaczyna się na długo przed… rekrutacją.

👉 Przed:
◾ Określ cele, jakie powinien osiągać pracownik
◾ Określ kompetencje i postawy, jakich oczekujesz, aby osiągał powyższe cele
◾ Zapewnij środowisko i warunki pracy dla przyszłego pracownika
◾ Przygotuj warunki zatrudnienia z zakresem obowiązków, procesem sprzedaży i wykazem niezbędnych narzędzi wsparcia
◾ Określ precyzyjne kryteria wyboru kandydata
◾ Dbaj o wizerunek pracodawcy

👉 Sama rekrutacja:
◾ Korzystaj z wielu kanałów dotarcia, w tym polecenia wewnętrzne, portale pracy, media społecznościowe
◾ Wprowadź kilka etapów weryfikacji (2-3), ale nie za dużo i nie za długo
◾ Koniecznie zweryfikuj deklarowane kompetencje poprzez proces oceny (AC)
◾ Poszukuj potencjałów, a nie wyłącznie doświadczeń
◾ Twórz dobrą atmosferę i zachęcaj do współpracy
◾ Bądź uczciwy, nie koloryzuj i nie roztaczaj nierealnych wizji
◾ Przedstaw precyzyjne warunki współpracy i realne możliwości rozwoju

👉 Zatrudnienie i wdrożenie:
◾ Bądź przygotowany na przyjęcie nowej osoby do organizacji
◾ Wszystkie narzędzia i dokumenty powinny czekać, a nie być dopiero przygotowywane
◾ Wskaż mentora do wdrożenia
◾ Posługuj się programem wdrożenia
◾ Weryfikuj poprawność i efekty wdrożenia
◾ Okazuj zainteresowanie i troskę
◾ Potwierdź, że wdrożenie zostało zakończone i wzajemnie spełnione są oczekiwania

Nie ma wielu tajemnic w procesie, zapewniającym pozyskanie dobrych kandydatów. To jedynie ciężka praca i wiara w ludzi…

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Model sprzedaży “Dealer Przyszłości ON i OFF” – rekomendowane struktury, procesy, kompetencje oraz narzędzia i strategie

27.03.2023

Digitalizacja w biznesie dealerskim

05.04.2024

Jak sprzedaje się samochody w salonach amerykańskich?

29.11.2018
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

strategia-rozwoju-dealer-przyszlosci

Jak uniknąć częstych błędów podczas tworzenia strategii rozwoju w firmie z branży automotive.

26.01.2022

Zarządzanie finansowe w organizacji dealerskiej

13.11.2023

Skuteczne wykorzystanie leadów przez dział handlowy

27.03.2023