4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca
consulting

4 rzeczy, o które powinieneś zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy

12.10.2021
Andrzej
 Dziejma
Dyrektor Dicoria Group | Ekspert zarządzania w automotive | Trener biznesu | Coach | Doradca

Zwykle zadaje sobie pytania, jak znaleźć najlepsze rozwiązania dla Klienta i jak go przekonać do swojego potencjału. Jednak chcąc odpowiedzieć na pytanie tytułowe, spojrzę na zagadnienie inaczej i przez chwilę poczuję się jak potencjalny zleceniodawca.

Zapraszam Was do przeczytania listy 4 rzeczy, o które powinniście zapytać firmę konsultingową przed rozpoczęciem współpracy.

1. Diagnoza problemu

Na wstępnym etapie rozmów poproszę potencjalnych partnerów o zdiagnozowanie sedna problemu, z którym chcę się uporać. Specjaliści z zewnątrz zadadzą pytania, zobrazują obszary, o których nawet nie myślałem. Ich bezstronność spowoduje, że podejdą do zadania na chłodno i racjonalnie.

Prawidłowa diagnoza to pierwszy krok, który warto wykonać już z firmą konsultingową. Gdy znamy szerszy obraz sytuacji, możemy poszukać najlepszych rozwiązań dla organizacji.

2. Doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań

Dobrze jest mieć pewność, że firma, podejmująca się wdrożenia, ma niezbędne doświadczenie w podobnych realizacjach, dlatego chciałbym wiedzieć, jacy eksperci wchodzą w skład zespołu pracującego nad moim problemem.

Co więcej, ważne, by mieć szerszą informację dotyczącą metodyki pracy specjalistów – jakie narzędzia stosowali w innych firmach i jakie efekty dane działania przyniosły.

3. Kluczowe wskaźniki efektywności

Kluczowe wskaźniki efektywności zawsze powinny towarzyszyć diagnozowaniu problemu i poszukiwaniu rozwiązań. W końcu oczekujemy konkretów – większych zysków i mniejszych kosztów. Potrzebujemy zatem precyzyjnych kryteriów, monitorowanych na bieżąco, aby mieć pewność, że podążamy w dobrym kierunku.

Uproszczony zestaw KPI, dostarczany regularnie to wczesny system ostrzegania, który pozwala reagować natychmiast na ewentualne odchylenia.

4. Nieustanna analiza sytuacji

Projekt z pewnością będzie ewaluował, pojawią się nieprzewidywalne sytuacje i konieczność modyfikacji. Jeśli będziemy bezrefleksyjnie wdrażali wcześniej ustalone zmiany, może zdarzyć się, że stracimy główny kierunek i nie osiągniemy spodziewanego efektu. Elastyczność i dobra komunikacja z firmą wdrożeniową jest konieczna. Nie bójmy się modyfikacji projektu, nawet gdy wychodzą poza ramy umowy.

Wyróżniłem najważniejsze elementy potrzebne do przeprowadzenia firmy przez świadomy projekt z perspektywą na duże i efektywne zmiany. Z doświadczenia wiem, że takie przygotowanie Klienta w fazie wstępnej znacząco zwiększa szanse na sukces jego biznesu.

Autor: Andrzej Dziejma, Dyrektor DEKRA Consulting 

Dealer Przyszłości
Grupa partnerów, stojąca za tym szyldem, oferuje dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczeń oraz zapewnia pełne wsparcie we wdrożeniach w branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też

Motywacja pracowników to klucz do sukcesu w branży motoryzacyjnej

05.07.2023

Jak tworzyć autorski kontent automotive w social media?

20.03.2023

#11 „Dealer Przyszłości” Brokerzy samochodów. Potężna konkurencja dla autoryzowanych salonów.

27.10.2020
Udostępnij!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Powiązane wpisy

Nie ma złych pracowników, są tylko nieefektywnie zarządzani

15.03.2024
DEKRA coach motoryzacja

Coaching time w motoryzacji?

04.04.2022

Zwiększona sprzedaż i lojalność klientów – Contact Center

23.04.2024